برای درمان عفونت ریه چه بخوریم؟

عفونت ریه که معمولا با بیماری های سرما خوردگی و آنفولاتزا در بدن پدیدار میشود و ممکن است با نفس تنگی،خس خس سینه و ... همراه باشد.باید برای درمان عفونت ریه سریع اقدام نمایید زیرا باعث بروز مشکلاتی در بدن میشود.البته استفاده از داروهای شیمیایی میتواند عوارض دیگری را بر بدن تحمیل کند.از این رو توصیه میگردد برای درمان های خفیف عفونت ریه از طب سنتی استفاده نمایید.

در ادامه مطلب با برخی از عرقیات گیاهی و گیاهان دارویی که میتواند عفونت ریه را بهبود ببخشد آشنا خواهید شد. نکته ای که باید توجه کرد این است که ممکن است برخی از این گیاهان دارویی باید با مواد و عرقیات دیگر برای اثر بخشی بهتر ترکیب شوند از این رو حتما باید با پزشک متخصص در باره نحوه ترکیب و میزان آن مشورت نمایید..

خرید عرق نعناع

این گیاه به دلیل داشتن خواص ضد اکسیدانی میتواند سیستم ایمنی بدن را بالا برده و در نتیجه علائم مربوط عفونت ریه را کاهش دهد.جهت خرید این محصول میتوانید به فروشگاه گیاهان دارویی مراجعه نمایید.

خرید عرق آویشن

از عرق آویشن میتوانید جهت درمان عفونت ریه و سرفه استفاده نمایید.زیرا این ماده دارای خاصیت آنتی بیوتیک و با توجه به ماده فعال تیمول یک آنتی اکسیدان قوی نیز میباشد.

عرق شیرین بیان

این ماده حاوی موادی است که به کاهش گرفتگی ریه و همچنین تولید مخاط سالم جهت بهبود عملکرد دستگاه مجاری کمک میکند.برای استفاده آسان تر از این محصول میتوان عرق شیرین بیان را تهیه نمود.

مریم گلی

گیاه مریم گلی برای درمان و رفع التهابات ریه به دلیل ویژگی ضد التهابی آن بسیار مفید است. برای بهره بردن از خواص بی نظیر این گیاه عرق مریم گلی را تهیه و استفاده نمایید.

پنیرک

پنیرک گیاهی است که در طب سنتی خواص بی‌شماری دارد و از برگ و گل آن استفاده‌های بهینه می‌شود. اما خاصیت آنتی‌بیوتیکی آن زبانزد است. میتواند در درمان عفونت ریه بسیار سود بخش باشد.

بابونه

استفاده از دمنوش این گیاه در درمان سرماخوردگی و رفع عفونت ریه سود بخش است. تنگی نفس را رفع میکند و همچنین علائم آسم را نیز کاهش میدهد.

شلغم

از زمان های قدیم از شلغم در تهیه سوپ برای افراد دارای سرماخوردگی استفاده میشد زیرا شلغم دارای خاصیت آنتی بیوتیک دارد و میتواند در درمان عفونت ریه،باز شدن مجاری تنفسی کمک شایانی به فرد بیمار کند.

کاسنی

همچنین برای درمان عفونت میتوانید از عرق کاسنی هم استفاده نمایید البته استفاده از این عرق نیاز به دستور پزشک جهت ترکیب آن با عناب را دارد.

عناب

برای درمان گرفتگی صدا و کاهش سرفه های میتوانید از دم نوش عناب استفاده کنید این دمنوش میتواند مجاری تنفسی را از عفونت ها پاکسازی کند.

سیر

استفاده از سیر در غذاها هم میتواند در درمان عفونت ریه موثر باشد.زیرا این ماده خوراکی دارای خواص ضد اکسیدانی میباشد و در ضد عفونی کردن مجاری تنفسی نقش بسیار مهمی را ایفا میکند.

رازیانه

از دانه های رازیانه و یا عرق رازیانه برای برطرف کردن عفونت ریه میتوانید کمک بگیرید این گیاه در طب سنتی از اهمیت بالای برخوردار است زیرا میتواند بدن را از سموم مصون بدارد.